Najčastejšie otázky a odpovede

KÚPA KREDITU NA DOPRAVNÚ KARTU, PREDPLATNÝ ČASOVÝ LÍSTOK (ELEKTRIČENKA) A KÚPA NOVEJ DOPRAVNEJ KARTY

AKO SI PRIDÁM KARTU, SNR ČÍSLO KARTY?

Pre pridanie karty je nutné najskôr sa registrovať na https://eshop.dpb.sk, registrácia je možná cez Google účet, Facebook alebo meno a heslo. Kartu si registrujete uvedením údajov z karty: Meno, Priezvisko a SNR číslo karty. Meno a priezvisko musí byť napísané vo forme, ako je uvedené na dopravnej karte. SNR číslo karty nájdete na dopravnej karte (spravidla 10 alebo 17 miestne číslo) alebo na cestovnom lístku, ktorý vám vydal vodič.

AKO ZISTÍM ZOSTATOK NA KARTE ALEBO PLATNOSŤ ČASOVÉHO LÍSTKA (ELEKTRIČENKY)?

Na pripojenej karte v eshope budete mať denne k dispozícii prehľad o stave kreditu na dopravnej peňaženke alebo platnosti predplatného cestovného lístka. Registrácia karty prináša aj pohodlie pri nabíjaní kreditu alebo kúpy časového lístka (električenky), pretože kartu máte uloženú v eshope a nemusíte vždy pri nákupe opisovať SNR číslo. Aktuálna informácia o zostatku kreditu je z posledného načítania dát z vozidiel. V niektorých prípadoch prichádzajú dáta z vozidiel oneskorene (max. 2 dni), preto je dôležité si čítať aj k akému dátumu je zostatok na karte aktualizovaný.

AKÉ PRODUKTY A U KTORÝCH DOPRAVCOV MÔŽEM NAKÚPIŤ V ESHOPE?

Cestujúci si môže v eshope dobiť kredit na dopravnú kartu, kúpiť si predplatný cestovný lístok (električenka alebo časový lístok) alebo si zakúpiť novú dopravnú kartu.

NA AKÉ DOPRAVNÉ KARTY MÔŽEM ZAKÚPIŤ PRODUKTY V ESHOPE?

Eshop umožňuje zakúpiť produkty na dopravné karty emitované DPB, a.s. a Preukazy študenta (ISIC), pokiaľ majú na Preukaze aktivovanú dopravnú peňaženku DPB, a.s.

JE MOŽNÉ UHRADIŤ OBJEDNÁVKU PREVODOM NA ÚČET?

V eshope je možné uhradiť objednávku jedine online platobnou kartou cez platobnú bránu banky.

PLATBA PREBEHLA, ALE NA DOPRAVNEJ KARTE SA NENAVÝŠIL KREDIT

Po úspešnom zaplatení objednávky dobitia kreditu je nutné priložiť kartu k zariadeniu dopravcu (čítačke kariet vo vozidle), aby sa kredit na dopravnej karte aktualizoval. Informácia o objednávke je do zariadení dopravcu nahrávaná s oneskorením najskôr po 4 hodinách od prijatia platby. Ak sa pri pokuse o zápis na dopravnú kartu budete nachádzať v oblasti bez pokrytia signálom mobilného operátora, nemusí byť zápis úspešný a kredit bude na kartu pripísaný neskôr.
V eshope vidíte informáciu o dobití kreditu ako čakajúcu operáciu. V prípade, ak ku zápisu sumy zakúpeného kreditu nedošlo, nebola táto informácia ešte nahratá do zariadení v danom vozidle.
Ak problém so zápisom kreditu pretrváva, prosím kontaktujte nás na info@dpb.sk. V správe uveďte SNR číslo karty, číslo objednávky, meno a priezvisko držiteľa karty.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ DOBITÝ KREDIT?

Objednaný a zaplatený kredit na karte nie možné stornovať. Po zaplatení objednávky sa informácia o dobití kreditu na vašej karte postupne distribuujú do zariadení dopravcu (označovače cestovných lístkov) a nie je možné zabezpečiť, aby po storne objednávky boli informácie o storne aktualizované vo všetkých zariadeniach. V prípade, ak z nejakých dôvodov nemôžete precestovať kredit, môžete navštíviť kontaktné miesto DPB, a.s. a požiadať o vrátenie kreditu.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ ZAKÚPENÝ ČASOVÝ LÍSTOK (ELEKTRIČENKA)?

Zaplatená objednávka môže byť priamo v eshope vystornovaná minimálne dva dni pred začiatkom platnosti. To znamená, že ak časový lístok je už platný, alebo platí od zajtrajšieho dňa, storno už nie je možné. Po zaplatení objednávky sa informácia o kúpe časového lístka na vašej karte postupne distribuuje do zariadení dopravcu (označovače cestovných lístkov) a nie je možné zabezpečiť, aby po storne objednávky boli informácie o storne aktualizované vo všetkých zariadeniach. V prípade nejasností, napíšte na mail info@dpb.sk, radi vás informujeme.
Podmienky storna časového lístka sa riadia prepravným poriadkom IDS BK.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ KÚPU NOVEJ KARTY?

Objednávka novej karty nemôže byť stornovaná, lebo pokyn na výrobu karty už bol zaslaný v čase potvrdenia objednávky a karta je prijatím objednávky už v systéme personalizovaná na meno objednávateľa. Dopravná karta s personalizovanými údajmi (meno, priezvisko, typ karty, platnosť a typ zľavy) je zhotovená podľa osobitných požiadaviek objednávateľa a určená osobitne pre tohto jedného objednávateľa. Po prevzatí karty, môžete kartu zrušiť na kontaktnom mieste a neprecestovaný kredit vám bude vrátený späť dopravcom.

MOŽNOSŤ PLATBY CEZ GOOGLE PAY, APPLE PAY

Aktuálne neponúkame možnosť zaplatiť za produkty v eshope cez GooglePay alebo ApplePay. Akonáhle bude táto možnosť prístupná na platobnej bráne banky, uvidíte ju pri spôsobe výberu platby.

MUSÍM MAŤ DOPRAVNÚ KARTU PRI KONTROLE V AUTOBUSE?

Cez eshop si zakúpite predplatný lístok a máte aktuálnu informáciu o platnosti predplatného lístka a o výške kreditu. Stále však je potrebné nosiť plastovú dopravnú kartu so sebou a preukazovať svoj predplatný lístok pri prepravnej kontrole.

NEAKTUÁLNE TRANSAKCIE A STAV KREDITU

NEMÁM ZOBRAZENÉ VŠETKY TRANSAKCIE

Transakcie sa zobrazujú v eshope po načítaní informácií o jazdách a zostatku kreditu na karte z vozidiel, preto môže dôjsť k omeškaniu prenosu informácií spravidla 2 dni. Preto môže cestujúci dočasne vidieť nie všetky transakcie a neaktuálny stav kreditu. Cestujúci v transakciách vidí objednávku kreditu, pripísanie kreditu na kartu a odpísanie kreditu pri jednotlivých jazdách, ktoré zaplatí svojou dopravnou kartou. Rovnako sa mu zobrazí aj kúpa predplatného cestovného lístka.

KEDY BUDE PRIPÍSANÝ KREDIT NA DOPRAVNÚ KARTU PO DOBITÍ V ESHOPE

Kredit je na kartu pripísaný po priložení karty ku zariadeniu dopravcu, ktoré má aktualizované informácie o eshopových dobitiach. K aktualizácii zariadení dochádza v pravidelných intervaloch, najskôr po 4 hodinách od prijatia platby. Sú prípady, kedy môže byť kredit pripísaný neskôr a to len výnimočne pri spojoch, ktoré vychádzajú z oblastí, ktoré nie sú pokryté mobilným signálom a tým pádom sa informácia o dobití karty nahrá do zariadenia vozidla až po pripojení zariadenia vozidla na mobilnú sieť. Takáto situácia sa môže tiež stať pri prvom rannom spoji a z tohto dôvodu odporúčame cestujúcemu, aby mal vždy rezervu na dopravnej karte a dobíjal kartu s dostatočným predstihom.

Zákaznícka podpora

Ak ste nenašli odpoveď, napíšte nám správu.
Telefonická podpora na +421 2 5950 5950 (v pracovné dni od 7:00 do 15:30 hod.). Telefonicky neposkytujeme informácie o odchodoch alebo meškaniach autobusov a vlakov.

Kontakt

Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť
Olejkárska 1
814 52 Bratislava

IČO: 00492736
IČ DPH: SK2020298786
Zapísaná v OR OS Bratislava I, oddiel: Sa, vložka č. 607/B

 

Mail: info@dpb.sk
Tel.: +421 2 5950 5950